Okupačná Ruská armáda stále bombarduje územie Ukrajiny a následky cíti už aj mesto Krivij Ryh

Odporúčame vám

spot_img
spot_img
spot_img

Bežný Slovák si väčšinou nedokáže ani len predstaviť rozlohu niektorých miest na Ukrajine a už vôbec sa nedokáže orientovať vo vzdialenostiach po Ukrajine.


Za niekoľko hodín sme prišli vlakom z Trnavy do Košíc. Následne za necelé dve hodiny (vrátane čakania na colnici) do Užhorodu.

Krátko po osemnástej hodine sme už sedeli vo vlaku do Kyjeva. Čakala nás noc a pol dňa cesty. V tzv. „plackartnom“ vozni spolu s viac ako päťdesiatkou ďalších ľudí využívajúcich najrozšírenejšiu dopravu naprieč Ukrajinou.

 

Do Kyjeva sme prišli krátko pred poludním. Neodchádzali sme ani do centra, Kyjev sme navštevovali pravidelne a tak ho poznáme dôkladne. Niekoľko hodín sme presedeli v reštaurácii viac menej v blízkosti železničnej stanice. Ešte pred odchodom sme sme niečo zjedli vo výžerke, na železničnej stanici sme urobili nákup na noc a pokračovali znovu pred večerom sme pokračovali nočákom na Donbas. Do Konstantinovky, a po druhý raz do Mariupolu.

Reportáže z ciest nájdete tu:

http://archiv.naexpediciu.sk/expedicia-donbas-2016-ukrajina/index.html

http://archiv.naexpediciu.sk/expedicia-donbas-2017-ukrajina/index.html

Obe východoukrajinské destinácie sú dnes už v podstate nedostupné – najskôr zbombardovali a následne ich Ukrajincom ukradli Rusi.

Články nájdete tu:

Obedoval som v reštaurácii s výhľadom na divadlo. Rusi ho zbombardovali a zabili v ňom stovky ľudí.

Ruská armáda na rozkaz diktátora Putina zbombardovala už aj Konstantinovku. Takto som ju videl ja…

Ukrajinský Mariupol bol priemyselným mestom na brehu Azovského mora. Ruská armáda ho na Putinov rozkaz prakticky zrovnala so zemou

Je mi smutno, keď vidím Kyjev, Mariupol a Odessu zbombardované armádou Ruskej federácie. Ako mestá vyzerali pred vojnou?

 


 

Aj do Odessy sme v minulosti cestovali vlakom, no skôr za zážitkom zo samotnej cesty v súlade s „Cesta je cieľ“, no väčšinou sme využili priame letecké spojenie Bratislavy s touto prímorskou destináciou  Ukrajiny. Spoločnosť WizzAir lietala vo výborných termínoch a len počas novembra 2019 sme Odessu navštívili dva razy.

 

Z Odessy nočný vlak do Kriveho Ryhu jazdil spoľahlivo. Železničná stanica v Krivom Ryhu sa veľmi nelíšila od ostatných miest, no prekvapilo samotné mesto. Nemohlo neprekvapiť. Krivy Ryh je totiž mesto dlhé zhruba 130 km. Povedané inak, mesto začínajúce v Bratislave a končiace niekde medzi Trenčínom a Ilavou.

V maršrutke sedím necelú hodinu a prichádzam na námestie. To hlavné, s pamätným tankom uprostred. Na to námestie, na ktorom asi väčšina obyvateľov mesta nikdy nebola. Čudujete sa? Ako často chodíte niekde na prechádzku do vzdialenosti sto kilometrov od domu?

 

Ľudia, s ktorými som sa stretol mi to vysvetlili asi takto: „bývame v jednej z častí Kriveho Ryhu a tam máme svoje centrum. To centrálne centrum je pre nás dosť nedostižné.

Áno, taxikár odomňa pýtal dvadsať Eur do časti mesta, v ktorej na darčeky čakali deti a žena Dimu bývajúceho prechodne u nás. Autobusom som išiel skoro dve hodiny. Ale našiel som nielen zastávku, ale aj samotný staručký činžiak a následne byt prenajatý Dimovou rodinou. Deti aj manželka sa darčekom potešili a ja som sa ešte neskoro večer vrátil na hotel v centre mesta. Ani navštívená rodina v centre ešte nebola.