Za necelých 9 rokov prevádzky prepravili vlaky RegioJet na trase Bratislava –  Dunajská Streda – Komárno a späť približne 25 miliónov cestujúcich

RegioJet |MM| Za necelých 9 rokov prevádzky – od 4. 3. 2012 do 12. 12. 2020 prepravili osobné vlaky RegioJet na linke z Bratislavy do Dunajskej Stredy a Komárna takmer 25 miliónov cestujúcich. Vďaka príchodu nového dopravcu a skvalitneniu služieb sa pôvodne odpísaná trať na južnom Slovensku stala najvyťaženejšou jednokoľajkou na Slovensku, kde v rannej špičke jazdia vlaky v 20-minútových intervaloch a najvyťaženejšími spojmi cestuje až 700 cestujúcich.
Slovensko sa v roku 2012 stalo prvou krajinou v strednej Európe, v ktorej v takej miere zabezpečoval na objednávku štátu základnú dopravnú obslužnosť neštátny dopravca. Cestujúci sa vďaka tomu cez noc dočkali skokového nárastu kvality služieb.
Pre cestujúcich znamenal príchod RegioJetu pravidelný intervalový cestovný poriadok s rozsiahlou ponukou spojov, nízkopodlažné klimatizované vozidlá, internetové pripojenie zadarmo a ďalšie služby. Trať Bratislava – Komárno sa stala celoeurópskym unikátom. Po príchode RegioJetu sa ročný počet prepravených cestujúcich od roku 2011 zvýšil až na 4 – 5-násobok.
Kvalitná železničná doprava na trase Komárno – Dunajská Streda – Bratislava sa stala riešením pre rastúce prepravné požiadavky v súvislosti s rýchlo sa rozvíjajúcim rezidenčným bývaním na Žitnom ostrove a v okolí Bratislavy. Nové služby RegioJetu na trase Bratislava – Komárno a tiež na ďalších linkách sa stali, rovnako ako v iných krajinách, kľúčovým motorom pre pozitívne zmeny v službách na železnici a u štátnych dopravcov.
Je preto škoda, že štát a ministerstvo dopravy ako objednávatelia nepracovali s prevádzkou na trati Bratislava – Komárno tak, aby ďalej rozvíjali nastavený vysoký štandard služieb a rozšírili vyššiu kvalitu cestovania vďaka súťažiam a príchodu ďalších dopravcov aj na ostatné trasy na Slovensku. Všetky výberové konania boli nakoniec buď zrušené (Bratislava – Banská Bystrica – hoci 5 dopravcov malo záujem o účasť), alebo dopadli fiaskom pre zle nastavené podmienky (Žilina – Rajec, Bratislava – Komárno).
To sa premietlo aj do zle zorganizovaného tendra na nového dopravcu na trase Bratislava – Komárno, do ktorého sa nemohol nikto prihlásiť pre nereálne nastavené podmienky. Vďaka tomu bude od 13. 12. 2020 nasledujúce dva roky fungovať doprava na trati Bratislava – Komárno zbytočne v „dočasnom režime“, keď ani nový dopravca nemal dostatok času na prípravu zabezpečenia prevádzky.
V súlade so súčasnou zmluvou vlaky RegioJet ukončia prevádzku v sobotu 12. 12. 2020 jazdou posledného spoja a od nedele 13. 12. 2020 bude prevádzku na trati zabezpečovať nový dopravca ZSSK. Cestovné lístky, ktoré majú cestujúci kúpené u dopravcu RegioJet a majú platnosť aj po 13. 12. 2020, zostávajú na základe dohody obidvoch dopravcov aj naďalej v platnosti. Cestujúci ich môžu bez akýchkoľvek zmien ďalej využívať.
Posledným vlakom RegioJet na trase Bratislava – Komárno bude v sobotu 12. 12. 2020 spoj Os 4355 (Bratislava hl. st. – Dunajská Streda) s odchodom z Bratislavy hl. st. o 23.05 hod. a príchodom do Dunajskej Stredy o 00:07 hod. po polnoci.
RegioJet tiež bezplatne odovzdá do majetku manažéra infraštruktúry ŽSR parkovisko P+R v Kvetoslavove a Dunajskej Strede a 5 ks prístreškov na zastávkach.
RegioJet zo Slovenska neodchádza; je hlavným dopravcom na trasách z Košíc a Bratislavy do ČR
RegioJet zostáva na Slovensku aktívny v diaľkovej medzinárodnej a vnútroštátnej doprave na trasách Košice – Žilina – Praha a späť a Žilina – Bratislava – Praha a späť, kde je najväčším dopravcom na týchto medzinárodných linkách spájajúcich Slovensko s Českou republikou. Tieto spoje prevádzkuje bez akejkoľvek dotácie štátu a hodlá ich aj naďalej v budúcnosti rozvíjať.
V lete bude RegioJet opäť spájať vlakmi Slovensko s jadranským pobrežím v Chorvátsku.
RegioJet sa taktiež zúčastní na výberovom konaní na zabezpečenie prevádzky vlakov na trase Bratislava –  Komárno, ktoré aktuálne vyhlásilo ministerstvo dopravy a malo by za dva roky priviesť na trať vysúťaženého dopravcu.
Cestujúcim na trase Bratislava – Dunajská Streda – Komárno ďakujeme za dôveru, priazeň a za to, že s nami počas posledných 9 rokov cestovali a využívali naše služby. Veľmi si to vážime. Za spoluprácu ďakujeme aj zastupiteľstvám obcí a miest pri trati a ďalším partnerom, s ktorými sme spolupracovali.
 

Total
0
Shares
2 komentáro
  1. Vlaky RegioJetu na uvedenej trati boli len staré vyradené súpravy, lacno kúpené z Rakúska a otapetované žltou samolepkou. V interiéri bolo často cítiť pach moču z WC, kapacitne a priestorovo to bolo celé malé. Čo sa týka rekonštrukcie štátnych koľajníc na danej trase, urobených sa ministra dopravy Figeľa, bolo to šité prednostne pre uvedenú firmu a za peniaze nás všetkých. Tvrdí niekto opak???
    Ja som len rád, že teraz zavanul nový vietor. Inak má táto trasa veľký prepravný potenciál kvôli domovej výstavbe v okolitých obciach.

  2. žltý vlak z čiech 13. decembra 2020, 21:27 – viete ake supravy a odkial stiahnute jazdia na trati teraz?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Predch. článok

Nová povinnosť pre pendlerov na hraniciach od 8. decembra

Ďalší článok

BREXIT, všetky informácie pre občanov Spojeného kráľovstva