Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Na expedíciu | Reportér 24

Cesta je ciel...
Označenie inzercie
Na expedíciu

ISSN 1337-8481   Dnes je 19. 6. 2019, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel

RegioJet pripravuje od septembra nasadenie poschodových vozňov na vlaky na trase Bratislava - Dunajská Streda - Komárno a späť

REDAKCIA naEXpediciuDátum21. 05. 2019 18:00:32TémaAKTUALITY

RegioJet |MM| Vďaka nasadeniu poschodových vozňov sa prepravná kapacita navýši

Vlakový dopravca RegioJet, ktorý na objednávku Ministerstva dopravy a výstavby SR prevádzkuje regionálne vlakové spoje na trase Bratislava - Dunajská Streda - Komárno a späť, chystá od pondelka 2. septembra 2019 nasadenie dvojposchodových vozňov na vybrané vlakové spoje na tejto trase. Až dve súpravy zostavené z poschodových vozňov tak zvýšia prepravnú kapacitu najvyťaženejších spojov jazdiaci v rannej a popoludňajšej špičke.

"Poschodové vozne budú nasadené na ranný vlak 4308 s odchodom z Dunajskej Stredy do Bratislavy vo všedné dni o 6:15 h. Vďaka ich nasadeniu sa navýši kapacita na sedenie o ďalších 100 miest. Podobne sa to bude týkať aj ďalších spojov, na ktoré budú súpravy nasadené" hovorí Ivana Kašická, riaditeľka vlakovej a autobusovej dopravy RegioJet.

Nasadenie poschodových vozňov nadväzuje na prvú fázu posilnenia kapacít vlakov, ktoré RegioJet spoločne s Ministerstvom dopravy a výstavby SR realizoval od 18. februára 2019, kedy na vybrané spoje na trase Bratislava - Komárno a späť nasadil klasickú súpravu zostavenú z rýchlikových vozňov RegioJet. Vďaka tomu mohol uvoľnenú kapacitu využiť na posilnenie iných spojov denne o vyše 600 miest. Rezort dopravy bol pripravený financovať zvýšenie kapacity poschodovými vlakmi už pred letnými prázdninami, čo však kvôli schvaľovacím procesom a technickej príprave na prevádzku, ktorú musia tieto poschodové vozne absolvovať, nebolo možné.

Masívny nárast cestujúcich – za prvý štvrťrok medziročne o 87 % na 1,27 milióna

Počet cestujúcich na tejto trase neustále masívne rastie rekordným tempom. Za prvé tri mesiace roka tu vlaky RegioJet prepravili  rekordných 1,27 milióna cestujúcich, čo je v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka o 87% viac. Hlavnými dôvodmi pokračujúceho silného nárastu počtu cestujúcich je rast počtu obyvateľov v novo postavených rezidenčných oblastiach v obciach Žitného ostrova a tiež vstup RegioJetu do Integrovaného dopravného systému v Bratislavskom kraji. V neposlednom rade množstvo cestujúcich dáva prednosť vlakom pri ceste do práce či späť z dôvodu rekonštrukcie a výstavby cestných komunikácií na príjazde do Bratislavy.

 

„Vítame, že ministerstvo dopravy sa za súčasného vedenia systematicky zaoberá navyšovaním prepravných kapacít vlakov na trase Bratislava – Komárno. Do doby, než dôjde k zvýšeniu priepustnosti trate do Komárna, je nasadenie poschodových vozňov jediná možnosť, ako ďalej navyšovať kapacitu spojov, ktoré už dnes v špičke jazdia v 20 minútových intervaloch. Trať Bratislava - Komárno je najvyťaženejšia jednokoľajná trať na Slovensku a len vlani tu cestovalo 3,6 milióna cestujúcich – čo je medziročne o milión cestujúcich viac",dodáva Ivana Kašická, riaditeľka RegioJet.

 

Nasadeniu dvojposchodových vozňov predchádza pomerne náročný proces ich schválenia pre prevádzku na sieti ŽSR, vzhľadom k tomu, že sa jedná o úplne nový typ vozidiel, ktoré doteraz na Slovensku nikdy nejazdili. Prevádzka týchto vozidiel znamená tiež schválenie nového typu motorových lokomotív pre prevádzku na Slovensku. Schvaľovací proces aktuálne prebieha - realizuje ho ako nezávislá autorita Dopravný úrad SR. Vozidlá boli doteraz prevádzkované nemeckými dráhami DB Regio a konštrukčne ide o vozidlá, ktoré sú dnes využívané na spojoch Regional Express prevádzkovaných DB Regio v prímestskej a medzimestskej doprave kľúčových centier v Spolkovej republike Nemecko.

 

 


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
Slovenka  rozhovor o Cernobyle
Označenie inzercie
ZIVOT rozhovor o cestovani
Označenie inzercie
VIZOVA POVINNOST PRE OBCANOV SR A CR
Označenie inzercie
AKTUALITY rozhovor o cestovani
Označenie inzercie
Expedicia Cernobyl 2016  - 30. vyrocie tragedie / Bielorusko
Označenie inzercie
Expedicia Jordánsko-Izrael 2017 februar
Označenie inzercie
Transsibírska magistrála v studiu Reporter24
Označenie inzercie
100. výročie VOSR - Expedícia St.Petersburg 2017
Označenie inzercie
Zakarpatska Ukrajina
Označenie inzercie
Expedicia Jordansko Izrael
Označenie inzercie
CESTOVANIE
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
Posledné komentáre

100. výročie VOSR - Expedícia St.Petersburg 2017
Označenie inzercie
Zakarpatska Ukrajina
Označenie inzercie
Expedicia Jordansko Izrael
Označenie inzercie
CESTOVANIE
Označenie inzercie
Bottom panel

© naexpediciu.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na naexpediciu.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Farby laky

Webdesign