Prihlási sa Prihlási sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Na expedíciu | Reportér 24

Cesta je ciel...
Označenie inzercie
Na expedíciu

ISSN 1337-8481   Dnes je 14. 12. 2017, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel

Po Alligator Alley a v Indiánskej rezervácii Miccosukee - Amerikou kedykožvek...

Miloš MajkoDátum15. 05. 2014 20:51:38TémaCestovanie
200

Prenajatým autom sme sa za čas strávený  na  Floride  precestova čo najviac. Keďže sme ale nechceli by iba v aute, tak sme zvolili viac menej juh Floridy a to oblas  Key West, Miami, Fort Lauderdale, NaplesEverglades National Park  . Je to územie Floridy samá bažina a  s tak úžasnou flórou a faunou, akú nie je možné u nás vidie ani v ZOO. Stovky druhov vtákov a aligátory vo vožnej prírode. Ale o tom inokedy.

Z Fort Lauderdale, teda od  Atlantického oceánu,  sme sa popoludní rozhodli prejs na druhú stranu Floridy až k  Mexickému zálivu. Najlepšie a najatraktívnejšie sa nám javila tzv. "Alligator Alley" . Je to vlastne diažnica vystavaná v bažinách, ktorá je z bezpečnostných dôvodov po celej trase ohradená niekožkými pletivovými ohradami. I tak je zastavenie na nej prísne zakázané. Vyvažujúci sa aligátori v bažinách za ohradami k zastaveniu nikoho ani nelákajú.

Po zaplatení viac menej symbolického poplatku za použitie diažnice vyrážame a krátku prestávku si robíme zhruba uprostred na priestrannom odpočívadle. Žiadna obsluha a to nikde, len množstvo automatov. Na nápoje, jedlo, menenie peňazí. Denisko sa nevie nabaži nákupov v automatoch, v ktorých rád sleduje podávanie zakúpených tovarov pohybujúcou sa mechanikou. Tak máme nápoje a jedlo v zásobe aspon na dva dni...

Po takmer celej ceste nám sporadicky prší. Neodrádza nás to v sledovaní aligátorov, ktorí sú domácimi vnímaní ako u nás mačky či psi.

Na noc vchádzame do mesta Naples. Žiadne ubytovanie dohodnuté či rezervované nemáme. Ako vždy, aj teraz sa spoliehame na množstvo motelov pri cestách. Funguje to, ubytovávame sa bez problémov v klasickom americkom moteli za 45 USD na noc. Pohodlná izba samozrejme so sociálkou a auto presne pred dverami. Mám neskutočne rád tento spôsob bývania -  je lacný okamžite všade k dispozícii a nie je potrebné z auta vybera žiadnu batožinu. Keď niečo potrebujeme, stačí otvori dvere a prejs dva kroky. Vyberáme priamo z kufra auta - akoby zo skrine.

Ráno odchádzame do mesta. Raňakujeme a smerujeme do Everglades National Park  . Z predchádzajúcej návštevy  USA  viem presne, čo budeme hžada. Chcem rodine ukáza skutočných aligátorov v živej prírode.

Prechádzame po ceste a vidíme nápis  Indiánska rezerváciaMiccosukee . Nedá mi, zatáčam do vnútra rezervácie. Zastavujeme hneď na maličkom námestíčku a robím fotografiu správnej budovy rezervácie. Ešte netuším, že prvú a v rezervácii aj poslednú fotografiu. Obchádzame policajnú stanicu a pomaly ideme po ulici medzi domami. Registrujem policajné auto, ktoré sa za nás okamžite zavesilo. Ideme pomaličky, sledujeme luxusné domy s krásne upraveným okolím. Sem tam pridám a následne spomalím. Policajt za nami robí presne to isté. Nepochybujem o tom, že nás sleduje. Po niečo viac ako kilometri prudko zatočím vžavo a zastavím. Policajt nás obíde a pomaly pokračuje. My sa otáčame a vraciame smerom ku vchodu do rezarvácie. Zastavujeme znovu na malom námestíčku a vidím policajtov, ako na nás čakajú. Jeden na mňa kývne a keď nereagujem, podíde bližšie. Skúmavo si premeria spiaceho malého v autosedačke, Moniku sediacu pri ňom na zadnom sedadle, mňa a samozrejme fotoaparát s teleobjektívom na sedadle vedža mňa. Pýta si doklady. Študuje papiere z požičovne áut, naše pasy a môj európsky vodičák. Skôr si myslím, že rozmýšža, ako sa k nám zachová. 

Otázka odkiaž sme v momente, kedy sa pozerá na pas mi pripadá ako úvodná na nadviazanie rozhovoru. Pokračuje otázkou, prečo sme v rezervácii. Nie som prekvapený a odpovedám, že hžadáme reštauráciu. Pozerá na fotoaparát a pýta sa - na čo ti je teda tá kamera s teleobjektívom? Fotím ako turista. Turista, fotoaparát - "tak reštauráciu nehžadaj v rezervácii" - vracia nám doklady a ukazuje na východ. Reštaurácia je po pár sto metroch na hlavnej ceste. A aj tam obsluhujú indiáni - dodáva. Policajt je slušný, tón jeho hlasu  mi však jasne hovorí, že svoju asi vrodenú drzos si radšej nechám na doma. Chápem, že som v najdemokratickejšej krajine na svete, no v rezervácii to evidentne neplatí. Poďakujeme sa a bez protestov ideme podža odporúčania do reštiky, ktorej personál je naozaj tvorený indiánmi. Inak, o tej reštaurácii som vedel už dávno, jednoducho som chcel vidkie, ako to s tými rezerváciami vlastne naozaj je.  Následne sa najeme a v shope si kupujem tričko a nejaké upomienkové predmety. 

Od reštaurácie plní dojmov odchádzame smerom k Everglades City. Do tohto mestečka ideme úmyselne, no nie za aligátormi. Sú tu farmy na aligátorov, ich lovci a práve tu je možné prenaja si vznášadlo s pilotom a prezrie si bažiny národného parku.

Z minulej skúsenosti viem, že tu živých alligátorov vo väčšom počte nájdeme ažko, preto sa presúvame o niekožko míž ďalej.  Chceme vidie naozaj veža Alligátorov a priamo tam, kde nebudú za ohradami či sklom. Teda v skutočnej živej prírode. Samozrejme, že na Floride - keď ovšem viete, kam ís, to nie je až taký problém. Zatáčame autom na jednu z ciest vedúcich k bažinám. Zastavujemeneďaleko od tabude, ktorá je dôraznou výstrahou. Pre lepšiu predstavu, sme od akejsi bažiny asi 2 až 4 metre. Od vody nás nedelí nič iné, iba tráva. A všade popri brehoch i na nich sa vyvažujú stovky Alligátorov. Vyhrievajú sa na slniečku, prípadne číhajú na koris s kúskom hlavy vytrčeným z vody. Takto nehybne dokážu zotrva aj hodiny. Nefunguje ani kamienok vhodený iba meter od nich. Ani sa nepohnú. Zaručene by pomohlo vloženie nohy či ruky do vody - ani minule a ani teraz sa k tomu nemá nik z nás.

Fotografie a video robíme úžasné - je to naozaj zvláštny pocit. Sme vydaní napospas rozhodnutiu týchto tvorov. Faktom je, že na súši nie sú si tak istí, ako vo vode. A pre istotu na aute nechávame otvorené dvere.

Začína sa stmieva a my preto vyrážame na ďalšiu cestu. Musíme sa zastavi  niekde v meste a nájs si ubytovanie na ďalšiu noc...


Fotogaléria k článku:

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

Zobrazi všetky fotografie
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko

Skry všetky fotografie

Video k článku:


Komentáre k článku:

Komentova môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateža novín ide o pokus zachova určitú formu vožnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokožvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli by v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívatežmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívatežov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívatežov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vyda túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívatež za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmaza príspevky, ktoré budú porušova pravidlá diskusie, prípadne budú obsahova reklamu, alebo ich súčasou budú reklamné odkazy. Vydavatež novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Prida komentár
Slovenka  rozhovor o Cernobyle
Označenie inzercie
AKTUALITY rozhovor o cestovani
Označenie inzercie
VIZOVA POVINNOST PRE OBCANOV SR A CR
Označenie inzercie
Vyhžadávanie
Posledné komentáre

100. výročie VOSR - Expedícia St.Petersburg 2017
Označenie inzercie
Zakarpatska Ukrajina
Označenie inzercie
Expedicia Jordansko Izrael
Označenie inzercie
CESTOVANIE
Označenie inzercie
Bottom panel

Š naexpediciu.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkožvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateža alebo autora článku zakázané.
Design: Š Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: Š Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na naexpediciu.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavatež novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavatež nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Farby laky

Webdesign