Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Na expedíciu | Reportér 24

Cesta je ciel...
Označenie inzercie
Na expedíciu

ISSN 1337-8481   Dnes je 24. 10. 2017, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel

Moderné nemusí vždy znamenať nedostupné. Prečo to štátne železnice nedokážu?

Miloš MajkoDátum27. 03. 2012 01:27:49TémaCestovanie
200

Najskôr tlačová správa:

Za dva týždne prevádzky prepravili vlaky RegioJet na južnom Slovensku viac ako 60 tisíc cestujúcich.

20. marec 2012

V nedeľu 4. marca odštartoval na trase Bratislava – Dunajská Streda – Komárno nový dopravca RegioJet. Za prvé dva týždne prevádzky prepravili moderné vlaky viac ako 60 tisíc cestujúcich pri dennom priemere cca 4500 cestujúcich / deň.

Fenoménom sa stalo bezplatné pripojenie k internetu cez wi-fi sieť vo vlakoch, ktoré RegioJet priniesol ako jednu z hlavných noviniek v oblasti služieb. Za 14 dní prevádzky sa celkom realizovalo približne 11 tisíc internetových pripojení a objem prenesených dát bol priemerne na deň 8,5 GB.  Internet zadarmo je využívaný hlavne v ranných spojoch do Bratislavy a popoludňajších v opačnom smere, keď cestujúci jazdia do zamestnania a naspäť. Pripojenie k internetu im pomáha stráviť čas cestovania pohodlnejšie a efektívnejšie v porovnaní s cestou autom. Ďalšou výhodou vlaku je ušetrený stres a čas, ktorý si vyžaduje riadenie vlastného vozidla. Vlak sa navyše vyhne aj všetkým kolónam a zápcham, ktoré sú pri ceste do Bratislavy každodennou realitou.  

RegioJet na trase Bratislava – Dunajská Streda Komárno kompletne nahradil štátnu Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK) a ponúka denne viac ako 50 spojov a novú úroveň služieb v regionálnej železničnej doprave. Na koľajnice prišiel nový súkromný dopravca s modernými vozidlami, lepšou cenou pre objednávateľa – Ministerstvo dopravy, novým konceptom cestovného poriadku a službami, ktoré doposiaľ neboli v regionálnej železničnej doprave poskytované. To sa pozitívne premietlo do záujmu o cestovanie modernými vlakmi na tejto trase.

Dopravca RegioJet priniesol nasledujúce novinky

• Moderné klimatizované nízkopodlažné vozidlá Talent kanadského výrobcu Bombardier
• Nový cestovný poriadok s pravidelným taktom a spojmi jazdiacimi v špičkových časoch až v polhodinových intervaloch
• Najrýchlejšie spoje zvládajú trasu medzi Bratislavou a Dunajskou Stredou za rekordných 38 minút
• Nové služby na palube vlakov: moderný interiér, internet zadarmo, dennú tlač v ranných spojov
• Ďalšie služby – ako parkoviská P+R (Kvetoslavov a Dunajská Streda), možnosť zakúpenia občerstvenia ponúkne RegioJet počas apríla.

RegioJet spustil prevádzkuje internetové stránky www.regiojet.sk, kde zákazníci a záujemcovia nájdu všetky informácie. Predaj cestovných lístkov prebieha v zákazníckych centrách v Bratislave na hlavnej stanici, na stanici Bratislava Nové Mesto, na stanici v Dunajskej Strede, na predajných miestach, alebo v sieti pokladní ZSSK na celom Slovensku.


Špeciálna tarifa za symbolické zvýhodnené ceny do konca marca  

Po zvyšok marca platí vo vlakoch RegioJet špeciálna tarifa za symbolické ceny:

  1 -   25km      0,50 €
26 -   50km      1,00€
51 - 100km      2,00€

Napríklad cesta z Komárna do Bratislavy tak po celý marec stojí iba 2 eurá, z Dunajskej Stredy do Bratislavy to je 1 euro. Okrem toho, dopravca poskytuje aj ďalšie zľavy pre deti, dôchodcov, študentov a ŤZP.

- - -

Do vlakovej súpravy sme nastupovali v nedeľu o 12:12 hod . Vlak sa pohol smerom na  Bratislavu a my sme sa trošku pustili do poobzerania sa po interiéri súpravy. Na západe štandard, no u nás niečo nové. V prvom rade čisté a moderné. Sedíme v  2. triede v predu a cez presklené dvere  sa pozeráme  na rušnovodiča. Ten v stanici funguje zároveň ako "výpravca". Podľa  vyjadrenia manažéra, ostatný personál sa plne musí venovať cestujúcim.

Na spiatočnej ceste sedíme v  1. triede.  Je doplnená o stolík a na skrátenie času sú cestujúcim k dispozícii časopisy.

Spoločnosť sa cestujúcim snaží vychádzať v ústrety napríklad budovaním parkovísk na väčších staniciach, ktoré budú slúžiť na odstavenie auta pri ceste vlakom do práce či za turistikou. Vo vlakoch pribudnú automaty s občerstvením. V každej súprave je priestor na prepravu bicyklov.

Denná tlač je k dispozícii aj v 2. triede, skúšam aj  internet. Ako dôkaz jeho funkčnosti odosielam do novín upútavku na tento článoček. Do  Bratislavy  hlavnej stanice prichádzame  načas. Robíme rozhovor so zástupcom spoločnosti   Alešom  Ondrůjom. Z informácií poskytnutých kompetentným človekom vyberám tú naozaj podstatnú - žiadne miliardové investície štátu, žiadna prebujnená administratíva - operatívny lízing. A vlaky slúžia pasažierom. Svojim prístupom na regionálnej trati  RegioJet vytlačil národného dopravcu. Nahradil ho v plnej miere, rozhodla cena a ponúkané služby.

A to je dôvod, prečo celý tento materiál. RegioJet je tu pre cestujúcich. Česká súkromná spoločnosť  ukazuje slovenskému štátnemu dopravcovi ako sa to robí  moderne a tak, aby nebol spokojný iba dopravca a jeho manažéri, ale aj štát, ktorý dostal službu lacnejšie a najviac samotný cestujúci. Aby sa  pri cestovaní nemuseli cítiť ako v minulom storočí.

Napriek tomu že vlakom na  Slovensku cestujem minimálne, osobne si želám, aby podobné súpravy nahradili tie naše historické na čo najviac tratiach.


Fotogaléria k článku:

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

Zobraziť všetky fotografie
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

Skryť všetky fotografie

Video k článku:


Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
VIZOVA POVINNOST PRE OBCANOV SR A CR
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
Posledné komentáre

Expedicia Jordansko Izrael
Označenie inzercie
CESTOVANIE
Označenie inzercie
Bottom panel

© naexpediciu.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na naexpediciu.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Farby laky

Webdesign