Prihlási sa Prihlási sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Na expedíciu | Reportér 24

Cesta je ciel...
Označenie inzercie
Na expedíciu

ISSN 1337-8481   Dnes je 24. 10. 2017, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel

Černobylské denníky: Expedícia Černobyl 2016 - "Kyjev - Київ, Киев - moderné mesto s pohnutou minulosou..." - deň 4.

200

Kyjev (historicky slov.   (ukrajinsky Київ, Kyjiv [ˈkɪjiw]; rusky Киев, Kijev Kijev, ukr. Київ (Kyjiv), rus. Киев (Kijev), pož. Kijów, jidiš קיאב (Kijav)) je hlavné a najväčšie mesto Ukrajiny, správne stredisko Kyjevskej oblasti.

Hotel  BAKKARA je vlastne botel ukotvený na brehu rieky Dneper. Moderné ubytovanie za výbornú cenu. Odporúčam, sám ešte využijem minimálne pri návšteve mesta s rodinou. Strážené parkovisko, ochotný personál. Moderne zariadené izby s výborným servisom vysoko prevyšujúcim naše potreby. Aj keď úprimne, najdôležitejšou potrebou po dlhej ceste bol spánok.

Hneď ráno naša prvá cesta metrom vedie do múzea venovaného havárii Černobylskej atómovej elektrárne, ku ktorej došlo  26. apríla  1986, teda pred 30.-tymi rokmi. Rozhodne odporúčam vidie pred návštevou elektrárne či zóny okolo nej a aj tým, ktorí sa na to nechystajú. Z tohto unikátneho  múzea prinesiem samostatnú fotoreportáž. 

Počas dňa sa venujem prehliadke mesta. História výborne skĺbená s modernou architektúrou. Množstvo významných pamiatok a - lacné reštaurácie a kaviarne. To je niečo pre mňa. Všade internet a množstvo žudí. Naozaj množstvo. Hlavne mladých žudí. Bavia sa na Majdane, pri zástavkách metra, ale aj na bežných uliciach.

Kyjev má pohnutú minulos a my toto mesto poznáme hlavne zo správ spravodajských agentúr za posledné roky, kedy sa hlavné kyjevské námestie Majdan do histórie zapísalo revolúciou, blokádami a hlavne stovkami ranených na oboch stranách, ale aj mŕtvymi. Škoda, že počas uadlostí na Majdane sa mi nepodarilo da dokopy aspoň 3 reportáže chtivých a dostatočne dobrodružne založených kolegov, reportហz Kyjeva tej doby by bola bývala nepochybne zaujímavá...

Doprava metrom je lacná a rýchla. Lístok stojí  4 UAH, čo je fakt smiešna cena. Kupujú sa žetóny, ktoré sa vhadzujú do turniketu pri vstupe do metra. Za 14 UAH  si kupujem predplatnú kartu na metro s dvomi jazdami, o ktorých viem, že mnou vyčerpané určite nebudú. Kartu totiž kupujem na pamiatku, resp. do zbierky môjmu synčekovi, ktorú zdedil po svojom dedkovi Majkovi. Pravidelne do nej spoločne prikladáme ďalšie a ďalšie exempláre a rozširujeme tak rodinnú cestovatežskú zážubu.

Obedujeme s Majom, Gabom a ich ukrajinským známym v ruskej socialisticky zariadenej reštaurácii za niekožko Eur.  Oni idú pozera pamiatky, čo si ja nechávam na ďalšiu návštevu. Matku vlas som dokonca videl v 2009 roku a reparát až nabudúce so synom.  ;-)

Do centra na Majdan sa vraciam metrom cez najhlbšie položenú zastávku metra na svete. Nie je tomu tak, že by metro išlo  extrémne hlboko pod zemou, ale že ide pod kopcom, na ktorom sa táto čas mesta nachádza. Teda metro ide v rovine, to samotná zastávka je vlastne nezvykle vysoko. 

Prechádzam sa  po Majdane, fotografujem, kávičkujem v kaviarni nákupného centra priamo pod námestím a idem sa pozrie do hitorickej budovy hotela Ukrajina, kde sme pôvodne mali rezerváciu. Tú sme však zrušili a rezervovali sme už spomenutý hotel BAKKARA, nakožko v hoteli Ukrajina má prebieha rekonštrukcia a podža referencií na nete má by na izbách zima, prach a v hoteli výrazný pracovný ruch. Na prvý pohžad nepozorujem nič z uvedeného, no vstupná hotelová hala a priestor recepcie môže dos klama. Faktom je, že pri takto historickej budove priamo na Majdane, teda v centre Kyjeva, som na základe osobných skúseností očakával  oveža viac...

Z hotela idem urobi niekožko zaujímavých fotografií na námestei z vyhliadkovej terasy nad námestím a následne schádzam na ulicu, kde sú pamätníky a pietne miesta venované demonštrantom. Množstvo fotografií, kvety, listy, odkazy... Skžučujúco pôsobí hlavne helma prestrelená gužkou pod fotografiou jedného z nich. Z tohto miesta na Majdane prinesiem samostatnú fotoreportáž.

V jednom z kníhkupectiev kupujem výbornú knihu venovanú práve tejto historickej udalosti s názvom  94 dní.

Ďalšie tentokrát kapučíno si dávam v luxusnej kaviarni v uličke pri Majdane a večera idem do bežnej "výžerky" presne oproti kaviarne. A práve tu robím test preukazujúci, že cestova a vidie to isté z mesta, krajiny či určitej akcie sa dá draho, ale aj úplne lacno. Záleží len na konkrétnom jedincovi, pre ktorú variantu sa rozhodne. Ale o tom bude samostatný článok.

Pred  21:00 hodinou sa vraciam na hotel, pobalím si veci a v kaviarni  na recepcii z fotoaparátov ešte sahujem ďalšie fotografie. Idem spa krátko po polnoci. Vstávam o 7:30 (Jano síce pre jeho behanie buntošil už o šiestej), nakožko o  8:30 minibusom na dva dni odchádzame do stráženej  Černobylskej zóny.

Batožinu si nechávame v hotelovej miestnosti na ten účel určenej, autá na stráženom parkovisku. A bez akýchkožvek poplatkov. Neuveritežné, nechce sa mi tomu veri...

O pol deviatej mi na mobil volá sprievodkyňa Myška s tým, že môžeme nastupova. Krátke zoznámenie na úvod a už sedíme v zánovnom mikrobuse, opúšame Kyjev a smerujeme na sever do  Černobyžu. V jednom z magazinov  pri ceste ešte nakupujeme nejaké drobnosti a už prechádzame bezpečnostou kontrolou na prvom stanovisku stráženom políciou a vojakmi. Vchádzame do prísne stráženej zóny okolo  Černobyžskej elektrárne, ktorá v apríli pred  30 rokmi spôsobila zatiaž najväčšiu haváriu v atómovej elektrárni s najväčším únikom radiácie do vožného prostredia v histórii žudstva.

Začína naše dobrodružstvo a snaha pravdivo priblíži, čo vlastne Černobyž dnes je a čo by mohol. Ale o tom neskôr...


Fotogaléria k článku:

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

Zobrazi všetky fotografie
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko

200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko
200
Autor: Miloš Majko


Skry všetky fotografie

Komentáre k článku:

Komentova môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateža novín ide o pokus zachova určitú formu vožnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokožvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli by v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívatežmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívatežov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívatežov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vyda túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívatež za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmaza príspevky, ktoré budú porušova pravidlá diskusie, prípadne budú obsahova reklamu, alebo ich súčasou budú reklamné odkazy. Vydavatež novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Prida komentár
VIZOVA POVINNOST PRE OBCANOV SR A CR
Označenie inzercie
Vyhžadávanie
Posledné komentáre

Expedicia Jordansko Izrael
Označenie inzercie
CESTOVANIE
Označenie inzercie
Bottom panel

Š naexpediciu.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkožvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateža alebo autora článku zakázané.
Design: Š Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: Š Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na naexpediciu.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavatež novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavatež nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Farby laky

Webdesign