Prihlásiť sa Prihlásiť sa | Registrácia Nová registrácia
Rescue Online | Na expedíciu | Reportér 24

Cesta je ciel...
Označenie inzercie
Na expedíciu

ISSN 1337-8481   Dnes je 22. 10. 2017, meniny oslavuje: , zajtra
RSS Export článkov
Top panel

Albánska dovolenka

1184 Pohľad na budovu stanice od nástupišťa

Do Albánska som sa vrátil takmer po piatich rokoch. Konečne sa mi podarilo prehovoriť rodinu na dovolenku pri mori v týchto končinách. Avšak ani nie 100 m od hotela, viedli železničné koľaje. Trať Durrës – Elbasan. Bola by škoda, keby som to nevyužil a nejaký ten vlak si neodfotografoval.

Lenže základná otázka ohľadom albánskych železníc znela: Chodia tam ešte vôbec nejaké vlaky? Internetová stránka Hekurudha Shqiptare,ktorá v roku 2012 ešte fungovala, je už mimo prevádzku a ani ďalšie stránky, ktoré sa venovali albánskym Čmeliakom (rušne československej výroby), už nefungujú. Zistiť teda popredu nejaký cestovný poriadok bolo nemožné. Aktuálne správy o novej hlavnej stanici v Tirane, na ktorú prebehla v roku  2010 architektonická súťaž, tiež neboli k dohľadaniu a nemal som sa teda z čoho odpichnúť. Ako keby albánske železnice neexistovali.

Hneď na druhý deň po príchode som nasadol do auta k Milošovi, ktorému sa už dovolenka krátila, a vydali sme sa do 10 km vzdialeného Durrësu. Rovno na železničnú stanicu. Pred stanicou železničnou je stanica autobusová, kde bol samozrejme oveľa čulejší ruch ako na koľajách. Pred tou železničnou sme narazili aj na akýsi cestovný poriadok s celkovým počtom štyri vlaky, ktoré vychádzajú z Durrësu. 2x Kashar (časť Tirany), 1x Shkodër a 1x Elbasan. A naozaj! Mali sme šťastie, že jeden z nich, do Elbasanu mal mať odchod o niekoľko desiatok minút o 14.45 a stál na nástupišti. Ale vlak do Kasharu s odchodom o 14.30 tam nebol. Platí teda cestovný poriadok spred stanice? Urobili sme si fotografie všetkého, čo sa dalo a dali sa do reči s rušňovodičom a jeho pomocníkom. Reči to dlhé neboli, pretože z albánčiny som tentoraz vedel iba o málo viac slov ako pred piatimi rokmi. Slovíčko mire (dobrý) v súvislosti so slovom lokomotiva jasne hovorilo o tom, čo si albánsky železničiari myslia o československých strojoch. Ich gestikulácia to iba potvrdzovala. Oproti roku 2012 však rušeň vyzeral dosť ošumelo. Po prevádzke popisovanej aj v časopise Dráha č. 11 z roku 2015 nebolo ani pamiatky. Odchod vlaku do Elbasanu sme nepočkali, ale išli sme na kávu (50 lekov, čiže cca 40 centov).

Vlak sme dobehli na našej spiatočnej ceste do letoviska Golem. Štvorprúdová cesta (vyzerá ako diaľnica a aj tak po nej všetci jazdia) vedie v týchto miestach v súbehu so železnicou a od pobrežia ju oddeľuje iba úzky pás hotelov a pláži. Vlak sme teda predbehli a na najbližšom nadchode ponad štvorprúdovku, ktoré ju pretínajú v pravidelných intervaloch, sme si naň počkali. Potom sme sa zviezli až do mesta Kavajë, kde sme si nafotili prázdnu stanicu a dali si niečo pod zub (nie na stanici samozrejme).

Počas ďalších dní som si čas od času vybehol odfotiť na najbližší nadchod vlak, ktorý ráno smeroval do Durrësu a poobede sa vracal do Elbasanu. Celý čas ma ale škrelo, že časová poloha vlakov je dosť nevhodná na to, aby som sa do Elbasanu zviezol. Ako sa dostanem o pol šiestej večer z Elbasanu? Nevýhoda polohy Elbasanu totiž spočíva aj v tom, že preferovaný smer dopravy z mesta je smer do Tirany, kam vedie „diaľnica“ a nie do Durrësu. Ani konzultácie s majiteľom hotela mi veľa optimizmu nepridali. Dokonca ma odrádzal od cesty vlakom. Skoro ako poniektorí moji známi na Slovensku.

Medzičasom sme sa vybrali na výlet do hlavného mesta a ja som mal možnosť zistiť, ako to je s tou hlavnou stanicou v Tirane. Primárnym cieľom výletu bola ale lanovka na Dajti. Lanovku vybudovali v roku 2005 Rakúšania a sprístupňuje rekreačnú oblasť a národný park na rovnomennom kopci nad hlavným mestom v nadmorskej výške niečo cez 1000 m. Cena za zvezenie je celkom prijateľná – 6 € pre dospelého. Škoda nevyužiť, u nás sa tak lacno nezveziete. Ak si kúpite aj kombinovaný lístok do neďalekého vojenského bunkra, ušetríte ešte viac. My sme bunkrom pohrdli, hore sme si dali kávu za bratislavské ceny a po návrate dolu sme sa vydali do centra mesta. Tam sme však dlho nevydržali, príšerná horúčava to nedovolila a more lákalo. Ale aj krátky čas mi stačil na to, aby som zistil, že tiranska železničná stanica je minulosťou a budúcnosť už nijaká nebude. Na jej mieste je vybudovaný široký bulvár a podzemné garáže. Smerovky po meste avšak ešte stále ukazujú smer, ktorým sa kedysi dalo ku nej dostať.

Dovolenka sa blížila ku koncu a ja som stále uvažoval nad cestou vlakom do Elbasanu. Nakoniec som sa rozhodol posledný deň pred odchodom. Manželka ma odviezla do Durrësu a dobrodružstvo sa začalo. Nákup lístka prebehol rovnako v pohode ako pred piatimi rokmi, aj cena bola rovnaká. Pred odchodom som si máličko pokecal so sprievodkyňou, od ktorej som sa dozvedel, že vlak do Kasharu chodí o piatej poobede. Či je to pravda, neviem potvrdiť.

Zaujal som miesto na konci vlaku, aby som mal dobrú pozíciu na fotografovanie. Podobných bláznov tam už asi videli, pretože sa ma niektorí cestujúci pýtali, či som z Nemecka.

Nasleduje zopár postrehov, ktoré som si všimol počas cesty.

-     V depe Durrës, ktoré je za prvou stanicou Shkozet, som si všimol odstavených osem Čmeliakov. Vtedy som oľutoval, že som sa na cestu nevybral skôr. Na návštevu depa mi už totiž neostal čas.

-     Priecestia, ktoré majú závory sú obsluhované. Vždy je tam človek, ktorý ich obsluhuje. Zaujímavé pri dvoch vlakoch denne.

-     Na staniciach s nenachádzajú žiadny výpravcovia. Načo by tam boli pri dvoch vlakoch denne.

-     Sprievodkyňa používala namiesto klieští obyčajné nožnice. Namiesto dierky lístok jednoducho zastrihla.

-     Vo všetkých staniciach po ceste stoja pri koľajách návestidlá. Samozrejme nefunkčné. Aj to, ktoré vyzeralo, že na ňom svieti červená. To len z neho ešte nestihli odmontovať farebnú clonku cez ktorú presvitali slnečné lúče.

-     Na trati je päť tunelov. Mosty nemajú zábradlia. Ani ich podľa mňa nikdy nemali.

-     Vlečky odbočujúce z trate sú buď nefunkčné alebo rozobraté. Odbočka z Rroghozhinë na juh do Vlorë je nefunkčná. Rovnako aj pokračovanie z Elbasanu do mesta Pogradec pri Ohridskom jazere.

-     Tričko s nápisom Polícia prevesené na sedadle vo vagóne si obliekol pán, ktorý nastúpil v Goleme, kde sa bol evidentne celý deň kúpať. A zrazu bol z neho po zvyšok cesty policajt. :-)

Na konečnú stanicu sme prišli načas. Chvíľu som sa zdržal fotením, dôležitejšie pre mňa ale bolo dostať sa späť do Golemu. Prví oslovení ma poslali na neďaleký kruhový objazd kde začínala výpadovka z mesta. Tam oslovení ľudia ma poučili ako to chodí – nikto nevie nič presne, ale keď pôjde „maršrutka“ mojim smerom, mám kývnuť a ísť. Potvrdilo sa, že mladí Albánci hojne ovládajú angličtinu, tak som si s jedným z nich pokecal. Poradil mi to isté a ak nič nepôjde, mám ísť do hotela a ráno to skúšať znovu. Avšak po necelej hodine prišiel za mnou šofér minibusu, ktorý tam už hodnú chvíľu stál a plnil sa cestujúcimi (smer jazdy nemal vyznačený), že ide do Rroghozhinë. Super, to je mojim smerom! A v Rroghozhinë je už „diaľnica“ z vedúca juhu do Durrësu. Odviezol nás všetkých až na koniec mesta, priamo na „diaľnicu“. Pretože som mal odpozorované že v relácii z juhu Albánska Vlorë – Fier – Durrës jazdí každú chvíľu nejaký minibus alebo aj veľký autobus, bolo otázkou asi dvoch minút a už som sedel v jednom z nich do Durrësu. Za necelú hodinu po odchode z Elbasanu som tak už vystupoval pri tom „mojom“ nadchode ponad štvorprúdovku. Cena bola asi trikrát vyššia ako vlakom, ale ani to ma nezruinovalo. Odchod z dovolenky v Albánsku sa tak mohol na druhý deň uskutočniť presne podľa plánu.

Kto má záujem, môže si rozšírené články s väčším množstvom fotografii pozrieť na serveri www.vlaky.net

https://vlaky.net/zeleznice/spravy/6622-Albanskymi-zeleznicami-po-trati-Durrës-Elbasan/

https://vlaky.net/zeleznice/spravy/6626-Tirana-s-lanovkou-ale-bez-zeleznice/

Pod článkami sú aj odkazy na ďalšie zaujímavé stránky súvisiace nie len s albánskymi železnicami.


Fotogaléria k článku:

1184 Autobusová stanica v Durrëse
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Autobusová stanica v Durrëse
1184 Budova železničnej stanice Durrës
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Budova železničnej stanice Durrës
1184 Albánske železnice
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Albánske železnice

Zobraziť všetky fotografie
1184 Cestovný poriadok pred budovou stanice
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Cestovný poriadok pred budovou stanice
1184 Interiér železničnej stanice Durrës
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Interiér železničnej stanice Durrës
1184 Interiér železničnej stanice Durrës
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Interiér železničnej stanice Durrës

1184 Cenník
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Cenník
1184 Odstavené vozne
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Odstavené vozne
1184 Odstavené vozne
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Odstavené vozne

1184 čmeliak T669.1053 na vlaku do Elbasanu
Autor: Marek L. Guspan
Popis: čmeliak T669.1053 na vlaku do Elbasanu
1184 Československá stopa v Albánsku
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Československá stopa v Albánsku
1184 Čmeliak T669.1053 na vlaku do Elbasanu
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Čmeliak T669.1053 na vlaku do Elbasanu

1184 Detail vozňov
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Detail vozňov
1184 Detail vozňov
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Detail vozňov
1184
Autor: Marek L. Guspan

1184 Pomocník s rušňovodičom - ruka na srdci
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Pomocník s rušňovodičom - ruka na srdci
1184 Vlak do Elbasanu medzi stanicami Golem a Kavajë
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Vlak do Elbasanu medzi stanicami Golem a Kavajë
1184 Budova železničnej stanice Kavajë
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Budova železničnej stanice Kavajë

1184 Výhybka v Kavajë
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Výhybka v Kavajë
1184 Vlak do Elbasanu na ďalší deň
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Vlak do Elbasanu na ďalší deň
1184 Vlak do Durrësu v iný deň
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Vlak do Durrësu v iný deň

1184 Železničná stanica Golem
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Železničná stanica Golem
1184 Železničná stanica Golem
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Železničná stanica Golem
1184 Budova železničnej stanice Golem
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Budova železničnej stanice Golem

1184 Budova železničnej stanice Golem
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Budova železničnej stanice Golem
1184  Budova lanovky na Dajti
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Budova lanovky na Dajti
1184 Parkovisko pre zákazníkov
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Parkovisko pre zákazníkov

1184 Vstup od parkoviska
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Vstup od parkoviska
1184 Pokladňa a cenník
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Pokladňa a cenník
1184 Lístky, o ktoré prídeme
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Lístky, o ktoré prídeme

1184 Tam hore sa chytáme
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Tam hore sa chytáme
1184 Výjazd, momentálne bez prevádzky
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Výjazd, momentálne bez prevádzky
1184 Pohľad na Tiranu
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Pohľad na Tiranu

1184 Pohľad na Tiranu
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Pohľad na Tiranu
1184 Nástupný priestor
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Nástupný priestor
1184 Základné údaje o lanovke
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Základné údaje o lanovke

1184 Dostali sme kabínku č. 1
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Dostali sme kabínku č. 1
1184 Vyrážame smerom hore
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Vyrážame smerom hore
1184 Dolná stanica lanovky
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Dolná stanica lanovky

1184 Prvé výhľady na Tiranu
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Prvé výhľady na Tiranu
1184 Napravo atómový bunker E.Hoxhu
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Napravo atómový bunker E.Hoxhu
1184 Bunker E.Hoxhu
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Bunker E.Hoxhu

1184 Na prvom vrchole
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Na prvom vrchole
1184 Lanovka ponad vodnú nádrž
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Lanovka ponad vodnú nádrž
1184 Opäť výhľad na Tiranu
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Opäť výhľad na Tiranu

1184 Na poslednom úseku
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Na poslednom úseku
1184 Horná stanica lanovky a Dajti Tower Hotel
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Horná stanica lanovky a Dajti Tower Hotel
1184 Nástupný priestor v hornej stanici
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Nástupný priestor v hornej stanici

1184 Dajti Tower Hotel z opačnej strany
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Dajti Tower Hotel z opačnej strany
1184 Mount Dajti
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Mount Dajti
1184 Pohľad na Tiranu z výšky viac ako 1000 m.n.m.
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Pohľad na Tiranu z výšky viac ako 1000 m.n.m.

1184 Stretnutie kabíniek pod hornou stanicou
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Stretnutie kabíniek pod hornou stanicou
1184 Ešte jeden pohľad na lanovku a na Tiranu
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Ešte jeden pohľad na lanovku a na Tiranu
1184 Štítok výrobcu lanovky
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Štítok výrobcu lanovky

1184 Skalný útvar
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Skalný útvar
1184 Pohľad na južnú časť Tirany
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Pohľad na južnú časť Tirany
1184 Opäť nad vodnou hladinou
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Opäť nad vodnou hladinou

1184 Smerovka ku stanici v uliciach Tirany
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Smerovka ku stanici v uliciach Tirany
1184 Tu bola staničná budova
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Tu bola staničná budova
1184 Tu bolo koľajisko
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Tu bolo koľajisko

1184 Tu bolo koľajisko
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Tu bolo koľajisko
1184 Tu bolo koľajisko
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Tu bolo koľajisko
1184 Nový bulvár ešte nie je dokončený
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Nový bulvár ešte nie je dokončený

1184 Podzemné garáže už fungujú
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Podzemné garáže už fungujú
1184 V pláne je aj električka
Autor: Marek L. Guspan
Popis: V pláne je aj električka
1184 V pláne je aj električka
Autor: Marek L. Guspan
Popis: V pláne je aj električka

1184 Opäť na stanici v Durrëse
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Opäť na stanici v Durrëse
1184 Zhlavie stanice Durrës
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Zhlavie stanice Durrës
1184 Do Elbasanu v nezmenenj zostave
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Do Elbasanu v nezmenenj zostave

1184 Interiér vozňa
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Interiér vozňa
1184 Odchádzame z Durrësu
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Odchádzame z Durrësu
1184 Odchádzame z Durrësu
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Odchádzame z Durrësu

1184 Vlečka do prístavu
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Vlečka do prístavu
1184 Pamiatka na časy minulé
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Pamiatka na časy minulé
1184 Stanica Shkozet
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Stanica Shkozet

1184 Depo s Čmeliakmi
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Depo s Čmeliakmi
1184 Odbočka do Vorë
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Odbočka do Vorë
1184 Závorár v akcii
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Závorár v akcii

1184 Súbeh trate s cestou
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Súbeh trate s cestou
1184 Ďalší závorár v akcii
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Ďalší závorár v akcii
1184 Snáď jediný most so zábradlím
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Snáď jediný most so zábradlím

1184 90 km/h je pre autá, ale málokto ich dodržuje
Autor: Marek L. Guspan
Popis: 90 km/h je pre autá, ale málokto ich dodržuje
1184 Predzvesť do stanice Golem
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Predzvesť do stanice Golem
1184 Kedysi to bolo zhlavie stanice Golem
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Kedysi to bolo zhlavie stanice Golem

1184 Policajt
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Policajt
1184 Traťový úsek Golem-Kavajë
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Traťový úsek Golem-Kavajë
1184 Traťový úsek Golem-Kavajë
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Traťový úsek Golem-Kavajë

1184 Stanica Kavajë
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Stanica Kavajë
1184 Stanica Kavajë
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Stanica Kavajë
1184 Stanica Lekaj
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Stanica Lekaj

1184 Aj napravo bola kedysi v Lekaj koľaj
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Aj napravo bola kedysi v Lekaj koľaj
1184 Budova železničnej stanice Lekaj
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Budova železničnej stanice Lekaj
1184 Stanica Lekaj
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Stanica Lekaj

1184 Vchodové návestidlo do Lekaj
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Vchodové návestidlo do Lekaj
1184 Traťový úsek Lekaj-Rroghozhinë
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Traťový úsek Lekaj-Rroghozhinë
1184 Traťový úsek Lekaj-Rroghozhinë
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Traťový úsek Lekaj-Rroghozhinë

1184 Vchodové návestidlo do stanice Rroghozhinë
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Vchodové návestidlo do stanice Rroghozhinë
1184 Stanica Rroghozhinë
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Stanica Rroghozhinë
1184 Obrovské a prázdne koľajisko v Rroghozhinë
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Obrovské a prázdne koľajisko v Rroghozhinë

1184 Budova železničnej stanice Rroghozhinë
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Budova železničnej stanice Rroghozhinë
1184 Stanica Rroghozhinë
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Stanica Rroghozhinë
1184 Stanica Rroghozhinë
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Stanica Rroghozhinë

1184 Stanica Peqin
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Stanica Peqin
1184 Budova železničnej stanice Peqin
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Budova železničnej stanice Peqin
1184 Nástupišťa v stanici Peqin
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Nástupišťa v stanici Peqin

1184 Detail koľajového zvršku
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Detail koľajového zvršku
1184 Stanica Bishqem
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Stanica Bishqem
1184 Budova železničnej stanice Bishqem
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Budova železničnej stanice Bishqem

1184 Stanica Bishqem
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Stanica Bishqem
1184 Traťový úsek Bishqem-Papër
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Traťový úsek Bishqem-Papër
1184 Traťový úsek Bishqem-Papër
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Traťový úsek Bishqem-Papër

1184 Traťový úsek Bishqem-Papër
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Traťový úsek Bishqem-Papër
1184 Traťový úsek Bishqem-Papër
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Traťový úsek Bishqem-Papër
1184 Traťový úsek Bishqem-Papër
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Traťový úsek Bishqem-Papër

1184 Traťový úsek Bishqem-Papër
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Traťový úsek Bishqem-Papër
1184 Traťový úsek Bishqem-Papër
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Traťový úsek Bishqem-Papër
1184 Traťový úsek Bishqem-Papër
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Traťový úsek Bishqem-Papër

1184 Krajina v okolí trate
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Krajina v okolí trate
1184 Most ponad rieku Brances
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Most ponad rieku Brances
1184 Stanica Papër
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Stanica Papër

1184 Naozaj to návestidlo svieti?
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Naozaj to návestidlo svieti?
1184 Stanica Papër
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Stanica Papër
1184 Zhlavie odovzdávkovvého koľajiska železiarní v Elbasane
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Zhlavie odovzdávkovvého koľajiska železiarní v Elbasane

1184 Nesvietia, to len slnko presvitá
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Nesvietia, to len slnko presvitá
1184 Detail návestidlá
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Detail návestidlá
1184 Naľavo vlečka do elbasanských železiarní
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Naľavo vlečka do elbasanských železiarní

1184 Železiarne v Elbasane
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Železiarne v Elbasane
1184 Železiarne cez sklenenú pavučinu
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Železiarne cez sklenenú pavučinu
1184 Napojenie ďalšej vlečky a posedenie pri trati
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Napojenie ďalšej vlečky a posedenie pri trati

1184 Výhybka
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Výhybka
1184 Stanica Elbasan
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Stanica Elbasan
1184 Dorazili sme na konečnú
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Dorazili sme na konečnú

1184 Smer Librazhd a Pogradec kam vlaky nepremávajú
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Smer Librazhd a Pogradec kam vlaky nepremávajú
1184 Čmeliak posunuje
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Čmeliak posunuje
1184 Budova železničnej stanice Elbasan
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Budova železničnej stanice Elbasan

1184 Budova železničnej stanice Elbasan
Autor: Marek L. Guspan
Popis: Budova železničnej stanice Elbasan

Skryť všetky fotografie

Komentáre k článku:

Komentovať môžu:
registrovaní menom
registrovaní nickom
›VŠETCI‹

UPOZORNENIE: Zo strany vydavateľa novín ide o pokus zachovať určitú formu voľnej komunikácie – nezneužívajte túto snahu na osočovanie kohokoľvek, na ohováranie či šírenie údajov a správ, ktoré by mohli byť v rozpore s platnou legislatívou SR a EÚ alebo etikou.

Komunikácia medzi užívateľmi a diskutujúcimi ako aj ostatná komunikácia sa v súlade s právnym poriadkom SR ukladá do databázy a to vrátane loginov - prístupov užívateľov . Databáza providera poskytujúceho pripojenie do internetu zaznamenáva tiež IP adresy užívateľov a ostatné identifikačné dáta. V prípade závažného porušenia pravidel, napríklad páchaním trestnej činnosti, je provider povinný vydať túto databázu orgánom činným v trestnom konaní.

Upozorňujeme, že každý užívateľ za svoje konanie plne zodpovedá sám. Administrátor môže zmazať príspevky, ktoré budú porušovať pravidlá diskusie, prípadne budú obsahovať reklamu, alebo ich súčasťou budú reklamné odkazy. Vydavateľ novín a redakcia nezodpovedá za obsah príspevkov diskutujúcich a nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov.

Pridať komentár
VIZOVA POVINNOST PRE OBCANOV SR A CR
Označenie inzercie
Vyhľadávanie
Posledné komentáre

Expedicia Jordansko Izrael
Označenie inzercie
CESTOVANIE
Označenie inzercie
Bottom panel

© naexpediciu.sk všetky práva vyhradené. Obsah novín je chránený autorským zákonom č. 618/2003 Z.z. a medzinárodným právom.
Prepis , šírenie, či ďalšie kopírovanie tohto obsahu alebo jeho časti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu vydavateľa alebo autora článku zakázané.
Design: © Mgr. Matej Fraňo Logo a názov novín: © Miloš Majko
Noviny sú aktualizované priebežne.
Články uverejnené na naexpediciu.sk neprechádzajú jazykovou korektúrou.
Redakcia a vydavateľ novín nezodpovedá za obsah autorov jednotlivých príspevkov. Redakcia a vydavateľ nenesie prípadné právne následky za názory autorov príspevkov a príspevky v diskusiách uverejnených v novinách.

Farby laky

Webdesign